2015. március 8., vasárnap

PRAKTIKA: Hidratáló módszereim

Kedvesek!

Zaló legutóbb hozzám fordult, hogy a kiszáradt, kicserepesedett bőrével mit kezdjen, és én hirtelen mondtam neki néhány ötletet, de már akkor elgondolkodtam, hogy erről írni fogok Nektek is. Bár, alapvetően zsíros a bőröm, télen inkább kombináltba fordul, így én is küzdök a szárazsággal. Most megosztom Veletek a praktikáimat!



Először is szerintem mindenkinek szüksége van egy nappali hidratáló krémre. Én a Ziaja kecsketejes nappali krémjét használom (már a harmadik tégelyt, mert sajnos gyorsan fogy), de mindenkinek magának kell kitapasztalnia, hogy melyik termék jó a bőrére. Nekem a L'Oreál krémek például nagyon rosszak, már kétszer is pórul jártam velük, Garnier semleges, a The Body Shop E-vitaminos krém pedig nagyon zsírosít (viszont lehet, hogy az kimondottan száraz bőrre jó, kombináltra nem). Szóval keressetek egy hidratálót, én ezer éve a Vichynek is használtam egy hidratálóját, és imádtam, de már nem emlékszem sajnos, hogy melyik volt az, akkor még nem kötött ez le.


Az éjszakai krém használata nem annyira sarkalatos, de nem árt. Egy éjszakai krém összetevői teljesen mások, mint a nappali krémeké. Sokkal sűrűbb, táplálóbb keverék, ez már az állagán is látszik elsőre. Egészen másképp ápolja a bőrt, mint a nappali verziók.

A második a rendszeres tisztítás. Ha nem is sminkelitek Magatokat, akkor is el kell távolítani a napi koszt az arcról. Ehhez nem kell semmi professzionális, viszont a víz nem elég. Egy micellás víz például tökéletes, mert nagy kiszerelésben kapható, és több mint egy fél évig elég, csak reggel és este töröljétek át az arcotokat vele, semmi több. Ha valaki sminkeli magát, akkor már más a helyzet. A SMINKET MINDIG-MINDIG-MINDIG LE KELL MOSNI! Tudom, hogy rossz, főleg buli után hajnali háromkor, de muszáj. Nem csak a smink viseli meg a bőrt, de az abba tapadt kosz sem tesz neki jót! Szóval alaposan mossátok le a sminket, addig amíg a vattakorong tiszta nem lesz. A ráncosodást is késleltethetitek ezzel, főleg a szem környékén fontos, hogy éjszakánként nem legyen rajta semmilyen festék. Ezt még Borsó is tudja, aki nem sminkel! Vegyetek róla példát, ő mindig ügyel az arctisztítás és arcápolás lépéseire. Sajnos, a sminklemosást azonban szívesen hanyagolja. A ráncai azonban őt is elijesztették ettől a megszokástól.


Igyatok sokat! A kávézás köztudottan vizet von el a szervezetből, így a sok kávézás is elősegítheti a bőr száradását. Jó alternatíva a teázás, én most szokok le a kávéról, és töménytelen mennyiségű zöld és fekete teát iszom a létezésem érdekében. Bár, emellett a kávé szerintem nem segít, inkább a placebo játszik itt is. A napi két liter folyadék ugye az ajánlott, szóval ne felejtsetek el inni, mert ha nem visztek be folyadékot, csak fél litert, akkor ne lepődjetek meg, ha kiszárad a bőrötök.


Most pedig következzenek a személyes praktikáim: 

Az első a SOS segítség: tubusos Carmex. Egy ajakápolóról van szó, de már korábban is említettem, hogy én gyakran máshova is kenek belőle. Szuperül rendbe hozza a száraz bőrt, de inkább kis területeken alkalmazom, például orr környéke, homlok. A Müllerben elvileg jó áron lehet megvenni, a Rossmannban 1000 Forint, ami drágának számít. Szerintem érdemes egyet tartani belőle otthon, mert ha mondjuk az ajkaitokon nem szeretitek, akkor a bőr rendbetételére jó.


A második pedig a méz. Hetente egyszer fél-egy órára bekenem az arcomat mézzel. Leszedés előtt beledolgozom a hidratálómat, és még fennhagyom egy kis időre, majd a krém miatt könnyen lemosható. A méz gyulladáscsökkentő hatású, így szépen leviszi a pirosodást az arcról. Emellett puhítja a bőrt, hidratál. Méz a legtöbb háztartásban van, és csak a hajatokat kell összefogni előtte, szóval szerintem megéri ezt a kevés fáradtságot, mert nagyon meghálálja a bőrötök. Nekem sokkal puhább lesz a bőröm, és a pirosodás láthatóan csökken.


Nagyjából ezeket a tippeket tudom adni száraz bőrre. Testre nekem nem kell túl sok hidratálás, de a sűrűbb állagú testvajak és a természetes vajak-olajok-zsírok (kakaó, shea, kókusz, argán stb.) a száraz bőrű barátnőim, és a blogger világ szerint jók. 


Remélem, tudtam segíteni valamennyit, jó hidratálást!

csók
            bibonapsugár



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése