2014. június 30., hétfő

FESZTIVÁL BEAUTY-KALAUZ

Kedvesek!

Ma érkezem a meglepetéssel, ami nem más lesz, mint pár beautytipp a fesztiválozáshoz. Egy nő, minden körülmények között legyen nő! Egy fesztiválon is. Bár, tény, hogy mindenki lejjebb ad az igényeiből egy ilyen helyen, kevésbé foglalkozik azzal, hogy hogy áll a haja, mert úgyis szétugrálja, de akkor is egy bizonyos szinten meg kell maradni szerintem. Először pár olyan dolgot osztok meg Veletek, amik indulás előtt fontosak, majd pedig a fesztiválos túlélőcsomagomat fogom bemutatni.

Íme, a neszeszerem, a végére pedig teljesen kipakolom, hogy lássátok, mennyi mindent zsúfoltam bele. Kezdjük is!


Egy fesztiválról tudni kell, hogy fürdőszoba hiányában, eléggé korlátozottak a lehetőségek. A napi fürdés megoldható, de mondjuk egy gyors szőrtelenítés, bőrradírozás és így tovább, már luxusnak számít, és macerás megoldani. Emiatt előre kell dolgozni.


Manikűr-pedikűr:
Vagy fesztivál előtt menjünk el a mani-pedi néninkhez, ha van, vagy otthon oldjuk ezt meg (lábra: áztatás, radírozás, elhalt bőr reszelése, körömvágás/formázás, festés, krémezés; kézre: formázás, vágás, reszelés, alapozás, festés). Nem részletezem a folyamatot, mindenki ismeri, egy fontos dolgot emelnék ki. A körmeink - akár kézen, akár lábon - extra igénybevételnek vannak kitéve egy hetes fesztiválozáson. Por, kosz, táncolás, ugrálás, strandolás és így tovább. Ezért fontos, hogy olyan körömlakkot tegyünk fel, amiről tudjuk, hogy strapabíró. Ha van rá lehetőség, érdemes egy géllakkot feltetetni, vagy otthon feltenni, mivel az megőrzi szépségét a szélsőséges körülmények között is. Ha erre nincs lehetőség, vagy nem akarunk géllakkot (mint én), akkor viszont mindenképp alaposan készítsük elő a körmeinket, tegyünk meg mindent a tartósság fokozása érdekében, és olyan lakkot válasszunk, ami illeni is fog a fesztivál outfitekhez, illetve mindent kibír. Részemről vagy az Opi Red My Fortune ookie piros lakkját tettem a kezemre, az Astor Perfet Stay Gel Shine 506 Drama greent pedig a lábamra kentem fel.


Bőrápolás:
Én már leradíroztam a bőrömet, alaposan be is krémeztem, mert ilyenekre nem lesz idő ott. A legfontosabb a NAPTEJ. Hölgyek, ne kövessétek el azt a hibát, amit mi tavaly tömegesen elkövettünk, hogy a hosszas bejutási sorban álláskor nem kentük le magunkat. A 0. napon rommá égtünk mindannyian, és egész héten kenegettük magunkat testápolóval, hátha jobb lesz a helyzet (nem lett jobb). A szokásosan használt faktor feletti naptejet vigyünk, mert szinte egész nap szabadtérben mozgunk, és az árnyékban se vagyunk teljes védettségben a káros sugarak elől. Ha mégis leégünk, akkor nem lehet baj, ha Írix vagy Pantenol van a táskánkban, bár, általában nincs, úgyhogy egy kis pohár tejföl is segíthet a fájdalmakon, és utána viszont vastagon kenjük be magunkat napkrémmel!

A hidratálást egyrészt az alkoholfogyasztás, másrészt a meleg miatt mindenképp fokozzunk, sok vizet igyunk, az a bőrünknek sem árthat ugyebár. Erre nagyon kell figyelni, mert ezekben a napokban az egész testünk szélsőséges dolgokat él át: kevés alvás, alkoholfogyasztás, tűző nap, sok mozgás, nem megfelelő táplálkozás. Ha valakinek száraz a bőre, akkor szerintem szerezzen be egy hidratáló tusfürdőt, mert az 2in1 megoldja a fesztiválos bőrápolás kérdését. Vagy a hidratáló naptej is jó ötlet, nekem pl. a Garnier naptejem hidratáló is egyben.


Szőrtelenítés:
Nem akarom belemenni nagyon, lehetőleg hosszútávú módszert válasszunk, hogy ne kelljen borotvával bajlódni a kempinges mobil zuhanyzóban. Se magunknak, de a sorban várakozó Hölgytársaknak sem okoznának örömöt a szőrtelenítéssel töltött hosszú, hosszú percek. A higiéniáról nem is beszélve... Én a jó öreg epillátornál maradok, de a gyantázás is megfelelő választás, kinek mi.
Nyáron az a baj, hogy nem nagyon jut idő arra, hogy kivárjuk a két szőrtelenítés közti időt, ezt most én is elhibáztam, mert tegnap voltam egy medencés buliban, így kénytelen leszek egy borotvát is bedobni :(


Higiénia:
Egy fesztivál legalapabb kelléke a higikendő. Ez a szuper találmány egymagában képes helyettesíteni egy fürdőszoba teljes kelléktárát. Kézmosás, fürdés, intim higiénia, sminklemosás. Gyakorlatilag mindenre használható, így én ebből egy nagy és több kis csomagot is szoktam vinni, hogy a sátorban, és a kis táskámban is legyen belőle. Eddig még nem tudtam venni, de a mai nap folyamán igyekszem beszerezni egyet mindenképp. Még a különböző kézfertőtlenítő zselék is jól jönnek, bár szerintem az kevésbé praktikus, mindenesetre el fogom vinni azt is magammal.


Zuhanyzás, hajmosás, testápolás:
MINITERMÉKEK! A helytakarékosság elképesztően fontos, hiszen sok dolgot kell vinni egy fesztiválra. Minitusfürdő, minisampon, minitestápoló, minisminklemosó. Mindenből vagy mini kiszerelést vagy mintát vigyünk. A felhalmozódott, magazinokból szerzett termékminták tökéletesen megfelelnek egy ilyen alkalomra, mert kis helyen elférnek, és nem kell a nagy több száz ml-es kiszerelést magunkkal cipelni. Ha épp nem akad otthon semmi ilyesmi, akkor szerezzünk valahonnan üres, kis flakont, és abba tegyünk az otthon használt dolgokból. Persze, alapozhatunk a barátnők gondosságára, és a "jaj, otthon felejtettem" jelmondattal elkérhetjük az ő dolgaikat, de ez nem túl etikus lépés.


Smink:
Minimalizáljuk le a sminkeket. Egyrészt, nem lesz idő arra, hogy egy komplett sminket minden nap feltegyünk, másrészt igény se feltétlenül lesz rá. Ha van idő és igény, akkor viszont a tartósságot helyezzük előtérbe. A smink mennyiségének minimalizálása abból áll, hogy eseteket, púdert, alapozót, korrektort, pirosítót, highlightert, szemhéjalapot, szemöldök színezős és fixálót és így tovább, felejtsük el. Egy gyors és szép sminkhez kevés dolog is elég.
Amit én vinni fogok: BB krém, korrektor, vízálló szempillaspirál, szemhéjpúder paletta, amiben van pirosító is, ajakbalzsam.


A szemhéjpúder palettánk megválasztása viszont fontos. Legyen benne egy világosabb, fénylőbb szín, ami a szemzugba tehető, és segít a fáradtság leplezésében, illetve a szemöldök alatti részhez is jó. Legyen benne egy barnás árnyalat, ami szemöldökre is mehet, és a mélyítővonalra is.  Illetve egy árnyalat a szemhéjra végre, ami a másik két színnel harmonizál.  Tehát 3 színből egy komplett szemsminket meglehet oldani, én a természetes árnyalatokat ajánlom, mert egy tusvonallal egy natúr sminket is fel lehet dobni. Nekem van egy ezeréves Avon mini palettám, amiben egy világos, egy csillámos rózsaszín és egy barna szín van, pont tökéletes ilyen helyzetekre.
Ha több opciót akarunk, akkor olyan palettát vigyünk, amiben olyan színek vannak, amik jól kombinálhatóak, sőt, esetleg szájfény vagy pirosító is van benne. Erre is van egy opcióm, a 8 színű Estée Lauder paletta, melyben pirosító is van, erről még nem meséltem, de nem kell sokat várnotok már rá.


Még fontos:
Fogkefe, minifogkrém, sebtapasz, Neugranormon, Fenistil, fájdalomcsillapító, vattakorong, fülpiszkáló, csipesz, dezodor, testpermet, körömcsipesz, hajcsatt, hajgumi, fesű. (esetleg körömlakklemosó és körömlakk a renováláshoz)


Igen, ez sok minden, bár, úgy kezdtem, hogy minimalizálom a dolgokat, de ez sosem sikerül. Az a fajta lány vagyok, aki nem szereti, ha valamilyen váratlan dolog történik, amire ne lenne megoldás kéznél. Viszont a minidolgok, a 2in1 termékek és a sminkminimum abszolút helytakarékosság, szerintem ilyen kicsi még sosem volt a neszeszerem, mint most, hogy kimondottan figyeltem ezekre a dolgokra. A mindenre felkészültség pedig nem hátrány, sosem tudjuk, mi érhet minket egy fesztiválon!

Tehát ennyi minden volt a kis táskámban, gyorsan vissza is pakolom, és mehet a nagy táskába!


Hölgyek, a hétre elköszönök, remélem, Ti is fesztiváloztok velem egy jót, ha más nem, lélekben!

csók!
               bibonapsugár


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése