2014. június 12., csütörtök

KULTÚRA: Fesztiválok 3.: STRAND FESZTIVÁL 2014

Kedvesek!

Fesztiválozásunk harmadik, és egyben utolsó részéhez értünk. A harmadik a legkisebb és a legújabb fesztivál. Természetesen lesz idén Balaton Sound, SZIN, Fishing on Orfű, B my lake és így tovább, de én azt a hármat mutatom be Nektek, amikhez közöm volt valaha és idén is lesz. Ma a STRAND FESZTIVÁL kerül terítékre.

Ez a fesztivál tavaly a Nagyon Balaton rendezvénysorozat egyik tagjaként jelent meg. Ennek lényege, hogy augusztus 20 köré szerveztek egy rakat kisebb kaliberű fesztivált a Balaton partján lévő településekre. Elképesztően olcsón lehetett a bérleteket megvenni, 10000 Ft volt a 3-4 napos bérlet, így rengeteg ember özönlött le ezekre a rendezvényekre, ki a maga zenei ízlésének megfelelőre. Mi a STRAND-ot választottunk, nem is baráti körrel, hanem családdal. Az egyik családi barátunk mondta, hogy unokatesóimmal menjünk le, mert ott van lenn nyaralójuk, fizetik a kaját, jó lesz. Nem akartam menni, végül két barátnőm is jött, így belementem.

Hát, nem volt életem fesztiválja. Ezt a fesztivált tavaly ugyanis nagyon rövid idő alatt szervezték le, így rengeteg hiányosság volt. Zamárdiban, a Sound területén tartották. A bejutás, karszalag szerzés nagyon lassan ment, óriási embertömeg sült órákon át a napon, mert baromi rosszul csinálták meg a bejutást. Leleményes unokabátyámnak köszönhetően elég hamar bejutottunk, de ez nem a legális út volt.

Bent pedig az fogadott minket, hogy a Szigetes fesztiválok kellékeit tették be a STRANDra, VOLT-os díszlet, ezeréves SZIGET karszalag stb. Az egész ilyen "maradék-fesztivál" volt. Az árak... brutálisak voltak, én teljesen ledöbbentem, de úgy látszik, így akarták kompenzálni az olcsó bejutást. Maga a terület nagyon poros volt, folyamatosan fújt a szél, és az emberek nem partyarckodás miatt voltak éjjel is napszemüvegben, hanem azért, hogy lássanak bármit is, és ne menjen bele maréknyi por a szemükbe percenként.

Index is megfogalmazta ugyanezeket a problémákat tavaly:

Két nagyobb színpad volt, és azt hiszem 3-5 kisebb, táncolós hely. A line up amúgy egész jó volt, bár, csak magyar együttesek voltak szinte. Viszont egy 10-esért mindenképp megérte.
Ami még fura volt, hogy nem a zárt fesztiválozó réteg volt ott, hanem "civilek". Rengeteg középkorú, családok, olyan emberek, akik a környéken élnek, nyaralnak, és gondolták megnézik a programot, mivel nem túl drága a belépő. Ez így igaz, ha bérletet vesz az ember, mert a napijegy semmiképp nem éri meg. Úgy emlékszem az tavaly 6000 Ft körül volt.

A mi házunk baromi messze volt a fesztiváltól, de mivel volt két autónk, és volt, aki vállalta, hogy nem iszik, emiatt többször úgy mentünk. Persze, volt rá példa, hogy hajnalban gyalogoltunk haza és kéreckedtünk be a már rég alvó kis családhoz. Napközben strandolás, napozás, kajálás, sétálás, azért a Balaton partján elég egyértelmű, hogy mivel lehet elütni az időt. Az egész kicsit fura volt, hogy mégis unokatesókkal mentem, meg hogy kissé összeszedetlen volt a szervezés, de összességében jó volt.

Idén azért lesz fantasztikusan szuper király, mert a szokásos fesztivál lány team vonul le, barátnőmék nyaralójába. Kötetlenebb lesz az egész, a line up is ígéretes: Papa Roach, John, Newman, Dub FX, Knife Party, Parov Stelar, Punnany Massif, Irie Maffia, Brains stb.

Mint a VOLT posztban írtam már, idén VOLT-STRAND kombinált bérletet vettünk, ami 35 000 Ft volt. Most a STRAND-ra a négynapos bérlet 16 000 Ft, a napijegy 7500 Ft, július 31-ig, ehhez pedig 2500 Ft-os kempingjegy is társul. Augusztusban a bérlet ára 19 000 Ft-ra növekszik majd, a többi változatlan lesz. Mi a kombinált bérletben, ha az akkori aktuális önálló VOLT bérlet árát nézem, akkor olyan 9000 Ft körül vettük meg a STRAND bérletünket, ami bárhogy nézem, eszméletlen jó ár, egy 4 napos fesztiválért.

Bízom benne, hogy a tavalyi bénázás után, idénre összeszedték magukat a szervezők, és nem lesznek a tavalyihoz hasonló kellemetlenségek. Addig is, holnap este gyertek A38-ra, Bohemian Betyars 5 éves szülinapi zsúr lesz vendégfellépőkkel, este 8tól.

Hölgyek, voltatok mostanság valami jó kis koncerten?